maanantai 4. helmikuuta 2013

Ai ai Adelaide

Lensin keskiviikkona 16. tammikuuta Perthistä Adelaideen ja lentokenttä oli ihan hiljainen... Löysin onneks bussipysäkille ja osasin ostaa automaatista oikeanlaisen lipunkin ja pian itse bussikin tuli. Sitten en vaan tiennyt yhtään missä jäädä pois... Lopulta tuli pysäkki jossa lähes koko bussi tyhjeni ja nappasin nopeesti laukkuni ja jäin kans pois. En vaan tiennyt yhtään missä olin. Yritin katsella karttaa jostain näyteikkunasta ja aika nopeesti mun taakse ilmestykin joku mies joka kysy tarviinko apua. No, todellakin tarvin ja se näytti mulle mun hotellin.

Aamulla heräsin valkoisista lakanoista kunnon aamiaiselle, joka aamu tuli syötyä niin hyvin (ja myöhään..) ettei tarvinnut kuin päivällistä metsästää. En ees ehtinyt syödä kaikkea mitä olisin halunnut kun heräsin aina niin myöhään.

Ekana päivänä oli mukavat 42 astetta lämmintä, ei näkyny kauheesti ihmisiä ulkona... Kävin vähän kaupoilla ja museoissa, jotka oli ilmaisia ! Jee. Parasta oli kun lähin museosta ja vähän matkan päässä joku mummeli pysäytti mut ja kysyi missä on South Australian Museum ja ha, osasin tietty kertoa kun olin siellä juuri ollut!






Toisen päivän aamuna löysin kaks miestä mun huoneesta kun tulin aamiaiselta! :O Ne oli päivittämässä telkkaria tms mut en ymmärrä mikä kiire oli tehdä se kesken mun vierailun kun ovessakin oli kyltti do not disturb...
Toinen päivä meni taas ulkona, menin käveleen ja lukeen kasvitieteelliseen puutarhaan. Muuta en muistakaan...



Kolmantena päivänä oli eka pilvistä ja käppäilin vaan ympäriinsä mut lopulta onneks aurinko tuli esiin ja pääsin hetkeks hotellin katolle ottamaan aurinkoa. Illalla ulkona istuessani ja ilmasesta netistä nauttiessani joku noin 40-vuotias mies tuli mun viereen istuun ja jutteleen. Se kutsu mut sen ja sen kavereiden kans iltaa viettään mut jätin väliin koska se oli vanha ja humalassa... Ihan kiva kuitenkin.



Mun hotelli on toi tummempi talo noiden valkosten kattojen välissä!


Vikana päivänä sunnuntaina 20. tammikuuta jätin tavarat hotellille ja lähdin taas käveleen ympäriinsä ja kuluttaan aikaa. Bussi Melbourneen lähti illalla kaheksalta.

Lyhyesti Adelaide:
Hotellit kalliita, pääostoskadulla ilmanen langaton netti, museot ilmaisia. Ihanan tasainen kaupunki, muut suurkaupungit olikin vähän mäkisiä...

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti